Ars Moderna

cykl koncertów i dyskusji on-line

[PL] ARS MODERNA to cykl sześciu koncertów online. W jego ramach występujemy niemal wyłącznie solo bądź w duecie, ponieważ wydarzenia mają ilustrować minione półrocze i nasze z nim zmagania. Każde z nas przeżyło ten okres inaczej — ale też każdemu i każdej towarzyszył instrument. Na pierwszych pięć koncertów składają się kompozycje już istniejące, które w ostatnim czasie nabrały dla nas szczególnego znaczenia. Natomiast utwory składające się na ostatni koncert ważne się dopiero staną: będą to prezentacje laureatów konkursu kompozytorskiego SYNCHRONISED.

Podczas koncertów nasze muzyczne refleksje skrzyżują się ze spojrzeniami przyjaciół zespołu, którzy wystąpią w rolach moderatorów. Krzysztof Pietraszewski i Mateusz Ciupka będą nie tylko na żywo komentować graną przez nas muzykę, ale i konfrontować ją z reakcjami internetowej widowni. Dlatego, Droga Publiczności, zapraszamy do słuchania i komentowania — do wymiany doświadczeń.

Współorganizatorami cyklu są:
Filharmonia Krakowska i Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki.

 

Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu "Kultura w sieci".


[EN] ARS MODERNA is a series of six online concerts. As part of it we're going to give mainly solo and duo performances, because the events are meant to illustrate the past several months as well as our struggle over that period. Each of us coped differently—but also every member of the ensemble had his or her instrument for company. The first five concerts will feature compositions which already exist and have recently become significant to us. Pieces performed in the final concert are still to gain significance: these are going to be the ones awarded prizes in the SYNCHRONISED composition competition.

During the concerts our musical reflection will coincide with the ensemble's friends' takes on the music. Appearing as moderators, Krzysztof Pietraszewski and Mateusz Ciupka are going to comment live on what's going on in the pieces and at the same time confront them with reactions of the web audience. Therefore, Dear Listeners, please do feel invited to tune in and give feedback—to share and exchange your experience.


I. SAM NA SAM / ONE-ON-ONE

transmisja na faceboooku <<LINK>>

12 sierpnia 2020, godzina 20:00

 

moderacja: Krzysztof Pietraszewski

Edison Denisov, „Sonata” na klarnet solo / for solo clarinet — TOMASZ SOWA
Bogusław Schaeffer, „Fuenf fragmente” na gitarę solo / for solo guitar — MICHAŁ LAZAR
Kaija Saariaho, „Spins and Spells” na wiolonczelę solo / for solo cello — JAKUB GUCIK
Ryo Noda, „Improwizacja” na saksofon solo / “Improvisation” for solo saxophone — KRZYSZTOF GUŃKA


II. SAME W SOBIE / THEM HERSELVES

György Kurtág, „Signs, Games and Messages” na skrzypce solo / for solo violin — PAULINA WOŚ
Béla Bartók, „Out of doors”, cześći 4. i 5. na fortepian solo / movements 4 and 5 for solo piano — MARTYNA ZAKRZEWSKA
Toru Takemitsu, „Voice” na flet solo / for solo flute — MAŁGORZATA MIKULSKA


III. ZNÓW NA WOLNYM POWIETRZU / OUT IN THE OPEN AGAIN

Peter Vasks, „Castillo Interior” na skrzypce i wiolonczelę / for violin and cello — PAULINA WOŚ / JAKUB GUCIK
Hanna Kulenty, „Third circle” na fortepian solo / for solo piano — MARTYNA ZAKRZEWSKA
Olivier Messiaen, „Le Merle noir” na flet i fortepian / for flute and piano — MARTYNA ZAKRZEWSKA, MAŁGORZATA MIKULSKA
Einojuhani Rautavaara, „Serenades of the Unicorn” na gitarę solo / for solo guitar — MICHAŁ LAZAR
Christophe Bertrand, „Aus” na klarnet, saksofon, altówkę i fortepian / for clarinet, saxophone, viola, and piano — TOMASZ SOWA, KRZYSZTOF GUŃKA, BARBARA MGLEJ, MARTYNA ZAKRZEWSKA
Julius Eastman, „Joy boy” na wiolonczelę i elektronikę / for cello and electronics — JAKUB GUCIK
John Cage, „Child of Tree” na materiały roślinne i przetwarzanie dźwięku / for plant materials and sound processing — ALEKSANDER WNUK


IV. TWARZĄ W TWARZ / FACE-TO-FACE

Giacinto Scelsi, „Ko-Lho” na flet i klarnet / for flute and clarinet — MAŁGORZATA MIKULSKA, TOMASZ SOWA
Adam Walaciński, „Canti Notturni” na saksofon altowy i wiolonczelę / for alto saxophone and cello — KRZYSZTOF GUŃKA, JAKUB GUCIK
Olga Neuwirth, „Pulsare-Quasare” na skrzypce i fortepian / for violin and piano — MARTYNA ZAKRZEWSKA, BARBARA MGLEJ


V. WYŁADOWANIA ELEKTROSTATYCZNE / ELECTROSTATIC DISCHARGE

Bruno Mantovani, „Bug” na klarnet solo / for solo clarinet — TOMASZ SOWA
Matthew Shlomowitz, „Logic Rock” na gitarę elektryczną i perkusję / for electric guitar and percussion — ALEKSANDER WNUK, MICHAŁ LAZAR
Ivan Fedele, „Thrilling Wings” na skrzypce solo / for solo violin — PAULINA WOŚ
Piotr Peszat, „Jenny’s Soul. Or Dirk’s?” na perkusję, audio playback i wideo / for percussion, audio playback, and video — ALEKSANDER WNUK


VI. SYNCHRONISED

koncert laureatów konkursu kompozytorskiego / composition competition prizewinners' concert